zaterdag 5 december 2009

Jaarblog

Onlangs het eenjarig bestaan van Vroeg of Laat gevierd.

Wat kan ik erover zeggen? Ik heb tot nu toe met veel plezier de stukjes geschreven en tot mijn verrassing ben ik nog niet door de wolven aan stukken gescheurd. Integendeel zelfs: er worden teksten door andere weblogs overgenomen en ook de reacties zijn overwegend positief. De zwaarste kritiek was vooralsnog op het artikel over Dolf Jansen. Blijkbaar heb ik daar een gevoelige snaar geraakt.

Dat Vroeg of Laat al een tijd lang tussen de 50 en 100 bezoekers per dag trekt (met een enkele uitschieter naar 250) is een aangename verrassing. Relatief gezien natuurlijk niet veel, maar ik vind het al heel wat. Ook een verrassing was, dat VoL op de longlist van de Dutch Bloggies 2009 kwam te staan. Bij de eerste 300 van de 5.000 weblogs vind ik niet slecht.

Erg blij ben ik ook met de mensen die op de artikelen reageren. Jullie blazen het weblog leven in.

Eén ding bevalt me minder en dat is het feit dat het weblog bij Blogger ondergebracht is. De opmaak vind ik bijvoorbeeld erg saai en de mogelijkheden zijn beperkt (ik ben nl. nogal slecht in HTML). Ook hoorde ik van Toetssteen, dat mensen moeite hebben met inloggen bij het posten van een reactie. Maar het overzetten naar een andere provider (heet dat zo?) lijkt me een hachelijke onderneming. Misschien dat ik de mogelijkheid van een eigen website (serverruimte) maar eens ga onderzoeken.

Verder wil ik de mensen bedanken die op hun eigen sites links naar hier hebben geplaatst. Het zijn zeker niet de minsten in blogland.

Enniewee... hoofdzaak is het schrijven en ik ben zeker van plan daarmee door te gaan. Zo, en nu ga ik mijn chocoladeletter aanbreken. Nee Dolf, geen idee of hij fout is. Ik heb hem gekregen.

Update: Ik had even die waarderingssterretjes geplaatst, maar weer verwijderd. Of mensen het al of niet eens zijn met wat ik schrijf, kunnen ze in de reactie zetten. Verder denk ik dat het niet veel zegt.

11 opmerkingen:

  1. Misschien is http://wordpress.com iets voor je. Alle schrijfsels van blogger kun je daar met een druk op de knop importeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk voor een voorbeeld naar mijn site op wordpress. Daar staan ook al mijn schrijfsels die ik op blogger plaats in.
    http://zondevandetijd.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, ik daacht ook al aan wordpress. Ik zal er eens induiken. Die dingen in de zijbalk wil ik wel graag meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. D.G. Neree

    Als het goed is kunt u uw artikelen van dit blog importeren naar wordpress een eventueel wordpress blog. U kunt ook Live Writer gebruiken om uw artikelen te publiceren op dit of een wordpress blog. Dat scheelt u enorm veel tijd en het moeten gebruiken van HTML. Alhoewel het wel mogelijk is in HTML wijzigingen aan te brengen met Live Writer.

    Als u het op prijs stelt willen wij u daarbij best van dienst zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar kan ik dat stuk over dolfje vinden,dan kan ik alsnog even inhakken op de groene satan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lamaar!!Blijkbaar had ik al gehakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het gaat nog altijd om de inhoud en niet om de sterren. Helaas zijn er velen die meer op uiterlijkheden letten dan op waar het werkelijk om gaat. Zelf zit ik nu bijna 7 jaar blij blogspot en dat bevalt mij uitstekend. Ook daar kun je de html induiken en handmatig instellingen wijzigen, mocht je daar behoefte aan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Terrebel, het gaat idd om de inhoud. Ik mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik ga toch verder zoeken naar iets dat me beter ligt. De layout heb ik trouwens zelf nogal verrommeld, dus het is mijn eigen schuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @DG

    Ziet er prima uit hoor dit blog. Gewoon houden zo!

    BeantwoordenVerwijderen