vrijdag 19 februari 2010

De maat is zo goed als vol in Culemborg

In tegenstelling tot wat de media en overheidsdiensten ons willen doen geloven, is de onrust in Culemborg (en omstreken) verre van voorbij.

Leo Reawaruw:

"Gisterenochtend (rond half vijf) werd ik wakker geschud door een bericht dat een Molukse Kerk in de brand stond het was eentje in Houten, of brandstichting de oorzaak was wist niemand. Ik kon bijna met zekerheid mijn vermoedens uitspreken, want ik ben er een keertje geweest. Ik ben destijds uitgenodigd geweest tijdens de officieuze opening, een week later zou Beatrix hem officieel openen. In welk jaartal dat was kan ik me niet herinneren maar het zal een jaar of tien of twaalf geleden zijn geweest.

Waarom zeg ik dit, omdat men sprak over een grote binnenbrand. En wanneer je er geweest bent weet je dat bijna alles van marmer is, dus moet er wel een of andere licht ontvlambare vloeistof gebruikt zijn om een grote schade aan te brengen. Officieel wilde de politie niets bekend maken, en de eerste uren was de Moluks Kerkelijk Centrum (MKC) niet in de brand gestoken. De politiewoordvoerder dat kreeg ik te horen via mijn netwerken vond het maar vervelend dat de vragen gesteld werden, of men moest spreken over opzettelijke brandstichting."

Lees het hele artikel op Contradicere

Geen opmerkingen:

Een reactie posten