woensdag 14 april 2010

Huishoudelijke mededeling nummer 39184 ad 733

Na enkele aanvaringen en wat schermutselingen gaat Vroeg of Laat lekker door op de ingeslagen, niet vooraf geplande en nogal grillige koers. Het gaat niet om het einddoel, dat is er niet, maar om de reis. Wel ga ik het iets anders aanpakken. Nieuwsberichten en feitelijke actuele gebeurtenissen zullen hier wat minder verschijnen. Deze publiceer ik op Amsterdam Post en stuur ze op naar Contradicere, waar de nieuwsredactie vrij is om de onderwerpen uit te diepen. Opiniërende stukken zullen waarschijnlijk op alledrie geplaatst worden. Vroeg of Laat blijft wat het was: een blog om verhaaltjes op te schrijven en dingen, die ik elders niet kwijt kan. In de praktijk zal veel op alledrie de sites verschijnen, afhankelijk van het stuk.

Iets over het bezoek:
Iedere maand zal ik (deo volente) een maandoverzicht geven van het aantal dagelijkse bezoekers. Ditmaal die van maart en een extra grafiek van de laatste 2 weken. Zoals te zien (klik op het plaatje) is er de laatste dagen een sterke stijging, maar ik reken dat niet als blijvend. Er zijn wel meer pieken geweest en wie van die mensen terugkomt moet nog blijken. Meestal stijgt het gemiddelde aantal lezers per dag iets na een piek.

Het gemiddelde aantal unieke bezoekers per dag is in de loop van 17 maanden langzaam gestegen van 20 naar 50 tot tussen de 80 en de 90 unieke bezoekers per dag. Een uiterst bescheiden getal natuurlijk, maar ik ben er toch erg verguld mee. Het zijn mensen die terugkeren en waarschijnlijk waarderen wat ik schrijf en dus een bijzonder goede smaak hebben. Het zijn intelligente mensen met gevoel voor humor en vele andere goede kwaliteiten, zoals relativeringsvermogen (dat mijn teksten niet vanaf het begin in de commentaarsecties werden afgebrand verbaast me nog steeds). Het is me bij het schrijven echter niet om veel lezers te doen. De wetenschap, dat mensen meelezen, werkte een tijd remmend, doordat ik aan (ingebeelde) verwachtingspatronen meende te moeten gaan voldoen. Dat ga ik niet meer doen, althans, niet aan alle verwachtingen, maar gewoon schrijven wat me invalt, opvalt en bezighoudt. Als dat soms wat saai of oninteressant uitpakt, dan hebben de geachte lezers even pech en is er de commentaarsectie om me voor eikel uit te maken. Een lijst van andere, Degeneraal Correcte Scheldwoorden (DCS-lijst) is in de maak en zal worden opgenomen in de Codex Degeneratus.

1 opmerking:

  1. Ik mag hopen naar hartenlust al mijn frustraties te mogen botvieren op met name dat deel van de wereld dat er niet op berekend is? Dat maakt het leven wel zoo aangenaem! Ik heb zelfs nog wel wat hete tips voor de DCS.

    BeantwoordenVerwijderen