maandag 31 mei 2010

Israël laat zich niet piepelen door linkse do-gooders

De Israëlische marine heeft een hulpkonvooi op weg naar Gaza tegengehouden en overmeesterd. Nadat ze verzet ondervonden hebben ze wapens gebruikt, waarbij doden zijn gevallen.

Dit zijn de weinige details die op dit moment bekend zijn.

Ik stel me voor dat ik op een van die schepen zit. Ik ben, samen met een stel schimmige actiefiguren uit verschillende landen op weg naar een vreemd land, dat omringd is en geïnfiltreerd door vijanden en voortdurend oorlogsdreiging ondervindt. Ik heb verder met dat land niets te maken, maar ik wil hulpgoederen gaan brengen naar een 'volk', dat zogenaamd bezet is, hoewel het gebied allang aan ze gegeven is. Dat volk heeft maar één doel: Israël en de joden van de kaart vegen.

Nu kom ik aan bij dat land waar ik dus niets mee te maken heb en dat voortdurend in staat van paraatheid moet zijn en tot in de tenen alert is en ik word tegengehouden door de marine van dat land. Ze willen de hulpgoederen wel overbrengen, maar de schepen en de mensen kunnen niet mee. Die moeten naar een Israëlische haven. Dat weiger ik. Ik wist natuurlijk al, dat de marine de zeeën naar Israël blokkeerde vanwege de wapens die hun vijanden hiermee naar binnen smokkelen, maar dat had ik al weggewuifd. Het ging immers om publiciteit. Laat ze ons maar tegengehouden! mooie plaatjes en praatjes in de krant en weer meer bekendheid voor onze o zo bezorgde goeddoe-organsaties.

Dus ik stoom welgemoed op het land en de blokkade af en negeer de waarschuwingen, dat ik niet doorgelaten zal worden, met als gevolg dat de marine actie onderneemt en de schepen entert. En daarbij vallen doden, want kijk... De marine van een land in volle paraatheid en in dagelijks gevaar van aanvallen spreek je gewoon niet tegen als je niet minstens zelf een paar vliegdekschepen e.d. bij je hebt.

Ook al waren ze nog buiten de territoriale wateren: door op te stomen naar Israël en dus de blokkade, toonden ze hun intentie. Geen enkel land had anders gehandeld. Ziet men iemand ooit Russische blokkades in Tsjetsjenië doorbreken?

De actievoerders op het schip zijn sukkels die voor politieke doelen misbruikt zijn ofwel bewuste provocateurs. Ze hebben Israël geprovoceerd en geprobeerd het land met een konvooi schepen met onbekende vracht binnen te dringen. Toen ze dat verhinderd werd, hebben ze verzet gepleegd. Dat hebben sommigen met de dood moeten bekopen.

En nu zal er wel weer disproportioneel geweld zijn gebruikt: wel, dames en heren romantici, de tijden van de duels, waarin iedereen om de beurt 1 kogel op elkaar mag afvuren zijn voorbij. Wie het geweld initieert, die begaat de meest disproportionele daad. Niet degene die daarop reageert. Degene die het geweld uitlokt, heeft niet te klagen over de proportie van dat geweld.

Update:
Videobeelden van moordaanslagen op de Israëlische mariniers in dit uitstekende artikel op op Amsterdam Post.

Zie ook hier.

De wapens aan boord

Hier een overzicht van de gebeurtenissen met licht op de organisatoren van de actie.

en hier een paar actievoerders die vredelievende liedjes zingen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten