dinsdag 13 maart 2012

Rembrandtpark boom 2

U vraagt zich misschien af, waarom publiceert hij die takkenzooi. Wel, het viel me op, dat de mooiste bomen in het Rembrandtpark horizontaal groeien Ze zijn als hardlopers voorover op hun knieën gevallen en vanuit die positie groeien ze verder Ze zijn een toonbeeld van onwrikbare levenswil en kracht. sierlijk en grillig dansen de takken om hun gevallen stam, als een mens die geslagen is door het leven en ondanks de stormen verder groeit.

Mooie vormen voor foto's dus. Een gemakkelijk leven levert niet snel een interessant beeld op.

 

1 opmerking:

  1. Ach, hier zie ik dat er water is, ze stonden dus bij een meer of vijver. Volgens mij zijn de wortels verrot. Niet alle bomen hoeven dat te krijgen.
    Maar zo kunnen bij flinke stormen bomen gewoon omwaaien. Dan zeggen ze: "ik geef het op" en vallen verpletterend ter aarde. Inderdaad een heel natuurlijke compositie. Ik zie daar ook wat huizen in de verte en een grijse lucht. Interessant om dit te zien, een oud stukje natuur en jouw vergelijking vind ik frappant.

    BeantwoordenVerwijderen